Deser chia z owocami i jogurtem.

Opublikowano dnia 2017-09-19
chia

Chia jest niezwykle cenioną żywnością funkcjonalną, to znaczy taką, która ma dodawać nam dodatkowych, cennych, rzadko spotykanych składników. Jest pełna nienasyconych kwasów tłuszczowych w dość stabilnej formie (w oleju się szybko utleniają, zamknięte w nasionku pozostają na dłużej): omega-3 oraz omega-6, a także antyoksydantów,  białka i błonnika.


Jednym słowem, taką chia można sobie całkiem dobrze podjeść i są to dobrze wydane kalorie.

Jak przygotować:
Nasiona zalewamy jogurtem i zostawiamy w lodówce na kilka godzin. Następnie dodajemy owoce i płatki migdałowe.

Najlepsza proporcja przyrządzania chia jest 1:5. 1 część chia na 5 części płynu!

Pozostałe wpisy

Pudding ryżowy z malinami
Pudding ryżowy z malinami
Pudding ryżowy z malinami
Pudding ryżowy przygotowany starannie, to nie to samo co ugotowany ryż pomieszany ze mlekiem, miodem. To zupełnie inne danie.
Smoothie owocowo-szpinakowe
Smoothie owocowo-szpinakowe
Smoothie owocowo-szpinakowe

Smaczne, pożywne, zdrowe - zielone koktajle cieszą się coraz większym powodzeniem. Warto jak najczęściej zapewnić sobie potężną dawkę witamin jak również potężną dawkę przeciwutleniaczy, żelaza, luteiny i potasu.